Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 26-Вересень-2017, 20:07

Березнянська загальноосвiтня школа I-III ступенiв


Меню сайта
Виховна робота
Психологічна служб
Наше опитування
Оцініть наш сайт
1. Відмінно
2. Добре
3. Непогано
4. Жахливо
5. Погано
Всього відповідей: 35
Шкільна форма - за чи проти?
1. проти
2. за
3. мені байдуже
Всього відповідей: 24
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Сайт відвідали
Друзі сайту
http://menaosvita.ucoz.com/ http://siniavaschool.ucoz.ua/ http://berezna.ho.ua/ http://zhovtneva46scho.ucoz.ua/ http://diagova-zosh.edukit.cn.ua/

Матеріали

Головна » Файли » Матеріали для уроків » Фізика

Пода Н.С. Урок-змагання "Будова речовини" 7 клас
30-Січень-2016, 17:40
Урок-змагання на тему: „ БУДОВА РЕЧОВИНИ” Мета. Закріпити поняття: фізичне тіло, речовина, явище, молекула, дифузія; пригадати властивості речовини у різних агрегатних станах; розвивати навички лабораторного та демонстраційного експерименту; розвивати вміння аналізувати побачене, робити висновки та узагальнення; розвивати логічне мислення і зв’язне мовлення, формувати світогляд учнів; виховувати інтерес до предмета та вміння співпрацювати через розв’язання нетрадиційних завдань і повідомлення цікавих відомостей з історії фізики. Тип уроку. Підсумково-узагальнюючий урок. Обладнання. Одноразові шприци, вода, папір,просочений парафіном; тягарці, картопля, буряк, перманганат калію, розчин нашатирю або парфуми, мензурки, магнітофон та касети із записами. Методичні поради. Клас ділиться на дві команди — «теоретиків» та «практики». Для оцінювання результатів кожного туру змагання призначаються асистенти. Хід уроку: Вступне слово вчителя. Вітаю вас усіх на нашому уроці. Підтримуючи думку М. Песталоцці: «Мої учні будуть дізнаватися про нове не від мене вони будуть відкривати це нове самостійно. Моя ос¬новна задача — допомогти їм розкритися.», головну роль на сьогоднішньому уроці я віддаю вам - мої учні. Ми закінчили вивчення теми шкільного курсу «Початкові відомості про будову речовини». Сьогодні ми проведемо незвичайний урок, на якому по¬вторимо і підсумуємо вивчене нами раніше. Сучасні фізики поділяються на теоретиків і практиків. Між ними триває своєрідне змагання. То ж і ми сьогодні позмагаємось, розділивши клас на дві команди — «теоретиків» та «практиків». І тур. «Домашнє завдання» Учасники змагання на попередньому уроці були розділені на групи та кожна з них отримала домашнє завдання: підібрати музичну композицію та за допомогою танцю зобразити молекулярну будову речовин. Отже, «теоретики» демонструють під пісню Ірини Білик «Одинока» молекулярну будову газів. Команда суперників після обговорення в групі дає відповідь. «Практики» демонструють під пісню «Вместе весело шагать» молекулярну будову твердих тіл. Команда суперників після обговорення в групі дає відповідь. За кожну правильну відповідь виставляється 3 бала. ІІ тур. «Розминка» Учитель. Як ви гадаєте, чи можна товщину нитки виміряти учнівською ліній¬кою? (Кожна група виконує свій експеримент і визначає діаметр нитки. Для залучення до роботи якомога більшої кількості учнів кожна команда розбивається на кілька підгруп.) Максимальна оцінка за виконану роботу — 5 балів. ІІІ тур. «Експериментальний» «Практики» отримують картки, на кожній із яких записано ре¬чення, на основі якого демонструють фізичний експеримент. «Теоретики», одержавши дублікати карток, повинні визначити, зміст якого речення демон¬струють «практики». Вони повинні якнайповніше обґрунтувати побачене. (У цьому турі можна зберегти ті ж групи, які були сформовані у попередньому турі.) Обладнання розміщується на демонстраційному столі безладно. Учень повинен сам вибрати все необхідне. Щоб уникнути небажаного скупчення практиків, біля столу одночасно перебувають не більше двох «прак¬тиків». Відібрані прилади «практики» розміщують на своєму робо-чому столі, а експеримент демонструють почергово. На картках можуть бути речення такого змісту: 1. Стисливість газів значно більша від стисливості рідини. (Для демонстрації використовується шприц без голки і вода.) 2. Речовини мають високий ступінь подільності. (Перманганат калію і вода.) 3. У газах дифузія відбувається швидше, ніж у рідинах. (Розчин нашатирю або парфуми, вода та перманганат калію.) 4. Тверді тіла змочуються або не змочуються рідинами. (Скляні пластини; папір, просочений парафіном, вода.) Максимальна оцінка за кожен експеримент і за кожне теоретичне пояснення — 3 бали. IV тур. «Фізики-лірики» Конкурс віршів на фізичну тематику, написаних учнями (домашнє завдання попереднього уроку). Максимальна оцінка — 5 балів. V тур. «Друге дихання» Експерименти, які проводять «теоретики». 1. Розріжте стик картоплі і буряка. Обгрунтуйте побачене. (Проварені картоплину та буряк задовго до уроку зрізають та щільно притуляють плоскими поверхнями зрізів одне до одного. На зрізі картоплини можна побачити шар, зафарбований у колір буряка — явище дифузії.) 2. Визначте ціну поділки термометра та виміряйте температуру в класній кімнаті. Завдання, які виконують «практики». 1. Наука про природу зародилась давно. Першими робили спроби пояснити спостережувані явища вчені стародавньої Греції. Було це у 250 році до нашої ери. Цар доручив славнозвісному Архімеду перевірити чесність майстра, який виготовив золоту корону. Хоча корона важила стільки, скільки було відпущено на неї золота, цар запідозрив, що її виготовили зі сплаву золота зі сріблом. Архімедові було доручено дізнатися, не порушуючи цілісності корони, чи є у золоті домішки інших металів. Корона, як ви розумієте, мала неправильну форму, а Архімедові в першу чергу потрі¬бно було визначити ЇЇ об'єм. Як Архімед міг виміряти об'єм корони, викону¬ючи доручення царя? Продемонструйте це. У нас немає корони, але є інші прикраси. Використайте їх. (Демонстрація проводиться на основі досвіду, набутого на лабораторній роботі «Визначення ціни поділки вимірювального приладу. Вимірювання об'єму тіла неправильної форми».) 2.Не торкаючись мензурок руками, з’ясуйте за допомогою перманганату калію (марганцівка), у якій мензурці вода гаряча, у якій — холодна. Експеримент обґрунтуйте. (У гарячій воді дифузія відбувається швидше.) Максимальна оцінка за кожне завдання — 3 бали. VI тур. «Конкурс капітанів» Капітанам пропонується одним словом замінити такі визначення: 1. Найдрібніша частинка речовини. (Молекула.) 2. Вимірювальний прилад для визначення об'єму. (Мензурка.) 3. Явище, яке обумовлене тим, що молекули рідини притягуються одна до одної слабше, ніж до молекул твердого тіла. (Змочування.) 4. Властивість газів, унаслідок якої легко змінюється їх об’єм. (Стисливість.) Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом. Відповіді капітани записують на картках. Підсумок уроку Асистенти вчителя оголошують бали, які набрали команди. Разом з учасниками груп кожному учню за роботу на уроці виставляється оцінка. Учитель. Можливо, хтось із вас стане у майбутньому професором-теоретиком, а хтось — практиком-віртуозом... Можливо. Але зрозуміло, що всі не можуть бути вченими-фізиками. Є такий народний вислів «фахівець своєї справи». Знання фізики допоможуть вам у майбутньому ста¬ти майстрами, справжніми професіоналами своєї справи. Домашнє завдання Зміст завдання визначає учитель індивідуально.
Категорія: Фізика | Додав: nataliiapoda
Переглядів: 181 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
avatar
Годинник

Наша кнопка
Banner_1.gif



Наш сайт існує

Пошук на сайті

Календар

Фото дня

Останні статті
Показать другие

Останні коментарі
admin_AAF
Посилання оновлено
admin_AAF
Посилання оновлено
nazar
як малювати
Михайло
який пароль архіву?
алла
повний курс малюнка і живопису

Останнє на форумі
Випуск-1015. 11-Б клас
Ответов: 0
Випуск-2015. 11-А клас
Ответов: 0
Випуск-2014
Ответов: 0
Випуск 2009
Ответов: 0
Ділимось поезією.
Ответов: 0

Тегі

Погода

Архів записів

Вверх
Copyright MyCorp © 2017
Сайт створено у системі uCoz